Reference absolventů koučovacího výcviku INTECO - Integrativní kouč
Reference manažerů a HR manažerů
"Výcvik INTECO mi přinesl dovednosti a informace potřebné pro jakoukoliv práci a kontakt s lidmi, ať už jim chci pomáhat, vést je, řídit, inspirovat nebo rozvíjet. Kromě toho se pro mě samotnou stal výcvik velkým, otevřeným a bezpečným prostorem pro poznávání a zlepšování sebe sama. Skvělé a nesmírně obohacující bylo spojení tří různých lektorek, různých koučovacích přístupů a technik. Obdivuhodná byla práce lektorek i jejich schopnost vystihnout podstatu jakéhokoliv dotazu nebo tématu. Koučovací dovednosti dnes využívám nejen ve svém profesním, ale i v osobním životě. Velkým přínosem se pro mě koučovací dovednosti staly při řešení složitých až krizových situací. Díky výcviku kouče jsem získala schopnost odstoupit od situace, opustit úhel osobního pohledu, nahlížet z více rovin, aktivně naslouchat a nezaujatě prozkoumávat všechna možná řešení. Kromě toho všeho jsem poznala mnoho zajímavých a inspirujících osobností, navázala zajímavé kontakty a velká přátelství a prožila mnoho báječných a zcela neopakovatelných dní svého života. Zkrátka dala bych si to celé ještě jednou :-) Výcvik INTECO otevírá nové a nečekané možnosti a moc bych ho přála každému. Ze srdce děkuji lektorkám i mým báječným kolegům za všechno a hlavně z a to, že jsou!" Petra Višnická, jednatelka, Nezávislé odbory Teva Czech Industries
- V čem vidíte výhodu výcviku INTECO? Jaká je využitelnost koučovacích dovedností ve vaší praxi? Výhodu vidím v integraci více přístupů. Otevřely se mi obzory a jsem ráda, že je můj „koučovací kufr“ naplněn smysluplnými technikami, které mohu využít u klientů tak, aby to pro ně bylo co nejužitečnější.
"Výcvik Integrativní kouč je pro mě i mé kolegy, kteří jej absolvovali, něčím, co nás profesně velmi posunulo v oblasti koučovaní našich klientů. Lektorky vedou výuku vysoce profesionálně, interaktivně a přitom lidsky. Techniky a koučovací směry, které jsme se naučili, jsou velkou inspirací, využíváme s úspěchem v praxi a naši koučovaní jsou spokojení. Mohu s čistým svědomím jen doporučit. Přeji vám hezké okamžiky s koučinkem." Mgr. Iveta Štvartáková, poradce pro individuální rozvoj New Dimension s.r.o. a výkonná ředitelka asociace integrativních koučů
Reference sociálních pracovníků
„Výcvik INTECO jsem si vybrala s cílem získat nové dovednosti pro práci s lidmi v roli vedoucí týmu a metodičky v neziskovce, která poskytuje sociální služby. Rok strávený výcvikem byl rokem velmi intenzivním, plným nových poznatků, zkušeností, dovedností, otázek a odpovědí. Znamenal také setkání se skvělými lektory a lidmi. Přinesl změnu v mém vlastním uvažování, zejména v tom, co lidem pomáhá v jejich rozvoji. Umožnil mi získat ještě větší důvěru ve schopnost lidí nacházet řešení nejrůznějších situací a otázek sami v sobě. Od doby ukončení výcviku jsem koučovací přístup začala postupně využívat ve své každodenní manažerské praxi ve prospěch pracovníků sociální služby i klientů (při vedení porad, plánování, řešení pracovních úkolů, rozvoji pracovníků apod.). Tento přístup dává prostor pro změnu a zlepšení, vede k uvědomění a přijímání odpovědnosti. Znamená také odkrývání a využití potenciálu všech zúčastněných a větší pohodu při společné práci.“ Bc. Vladimíra Salvetová, vedoucí Rané péče Ostrava
"1. Jaký je můj celkový dojem z výcviku a jak hodnotím jednotlivé školitele? Výcvik byl moc fajn. Líbilo se mi, že se v žádném případě nejednalo o pasivní předávání informací, ale byli jsme zcela přirozeně vtaženi do tvůrčího procesu, který podněcoval zvídavost každého účastníka. Naše školitelky Vnímám jako profesionály na vysoké úrovni inspirující osobnosti.
2. Co mne nejvíce oslovilo? Nelze vytrhávat jednotlivosti z celého kontextu, které by samy o sobě mnoho neznamenaly. Vyhovovalo mi, že jsme se postupně seznamovali s různými koučovacími přístupy, mohli jsme je záhy procvičovat a porovnávat.
3. Co mi zcela nesedlo? Nic takového tam nebylo.
4. Co konkrétně mi nejvíce pomohlo? Účast na kurzu, na který jsem se vždy těšila a mrzelo mne, že jsem z pracovních důvodu musela jedno setkání vynechat. Sdílení stejné problematiky s ostatními kolegy, nácviky v triádách, společné supervize, individuální supervize, vlastní praxe a hlavně poslech svých nahrávek koučovacích rozhovorů za účelem vylaďovat nedostatky.
Dovolím si přidat ještě jednu otázku na kterou si také odpovím. Jak využívám nabytých zkušeností? Koučink mi pomáhá především v zaměstnání při řízení svého pracovního týmu, ale i v osobním životě. Pomáhá mi hledat nové cesty, nové nápady." Soňa, vedoucí sociálních služeb
"Kurz Integrativní kouč motivovaného účastníka vtáhne do děje takovým způsobem, že po absolvování, díky profesionálnímu a lidskému přístupu lektorů, změní přístup k sobě a tím pádem i k druhým. Samozřejmě v tom nejlepším slova smyslu. Mám vlastní zkušenost a kurz jednoznačně doporučuji." Mgr. Renata Václavková, supervizor, psychoterapeut
Reference psychologů
Reference pedagogů:
- Jak vám kurz vyhovoval po metodické/lektorské stránce?
Všechny tři lektorky byly skvělé a úžasné, zkušené odbornice, sympatické, lidské, přívětivé, citlivé k potřebám studentů a přitom přísně sledující jejich rozvoj i dodržování stanovených pravidel kurzu.
- V čem vidíte výhodu výcviku INTECO?
Rozhled v široké oblasti koučinku. Jako účastník jsem nebyl svázán jednostranností konkrétního přístupu, natož „jediného správného přístupu“. Lektorky, každá se svým vlastním preferovaným stylem práce, byly plné respektu i k odlišným koučovacím metodám a nechávali svobodu volby na samotném účastníkovi, současně respektovali i postupy ostatních lektorek. Výhoda integrovaného přístupu se mi v plné míře ukázala na jednom z tréninkových setkání, kterého se účastnil student jiné koučovací školy, zaměřené výhradně na výkonový Koučink. Tento kolega byl velmi překvapený šíří odborného záběru (i počtu používaných technik), kterým jsme v rámci výuky zabývali a po diskusi s námi dostal chuť rozšířit si své znalosti o další koučovací přístupy.
- Jaká je využitelnost koučovacích dovedností ve vaší praxi?
Využití v mé praxi je obrovské, protože na základě absolvovaného kurzu jsem se rozhodl posunout vlastní kariéru u zaměstnavatele směrem ke koučinku a práci s lidmi. A to tak, že se stanu interním koučem pro pracovníky naší organizace. Kurz měl na mne i další pozitivní vlivy, např. jsem potkal spoustu úžasných a skvělých lidí, odborníků z různých oblastí, od kterých jsem se hodně naučil a vzájemně jsme si mohli pomáhat i ve svých běžných profesích.
- Jak vás výcvik INTECO ovlivnil po osobní stránce?
Kurz významně ovlivnil mé komunikační dovednosti, samozřejmě pozitivně J. Získal jsem jiný pohled na vlastní život a své místo v něm. Poznal jsem chyby, kterých jsem se roky dopouštěl v komunikaci s ostatními, kdy jsem byl přesvědčený, že takový způsob interakce s ostatními je normální, že to jinak nejde. Na kurzu jsem poznal, že to jinak jde, a nejen jinak, ale i lépe!!! Kurz mne připravil o spoustu předsudků a chybných předpokladů. Ne vždy to sice bylo příjemné, ale vždycky to bylo přínosné pro můj další osobní rozvoj. Díky kurzu umím všímavěji žít vlastní život a jsem moc rád, že jsem se ke kurzu dostal, ať už v tom má prsty náhoda či osud :) Ing. Marek Bumbálek, Slezská univerzita, Opava
Jak poznáte člověka, který se už setkal s koučinkem? Místo patlání se v problému se snaží hledat řešení, věří ve své vlastní schopnosti (ale ne zas příliš, protože ví, že každý z nás občas potřebuje průvodce, který vám pomůže znovuobjevit dříve ztracenou cestu) a přebírá odpovědnost za svoje jednání (tzn. že se nevymlouvá na okolnosti, ostatní…). Takové lidi s největší pravděpodobností potkáte na kurzech integrativního koučinku ve Škole manažerského rozvoje. Přál bych si, aby co nejvíce lidí stejně jako já nalezlo „ostrov pozitivní deviace“, tzn. velmi zajímavé inspirativní lidi, obohacující pestrý studijní program a hlavně, aby případně znovu objevilo samo sebe, jako se to v rámci kurzu podařilo mě. Mgr. Stanislav Knob, Ph.D., zástupce ředitele na SŠ, ZŠ a MŠ Monty school, Ostrava-Poruba
"Skvěle koncipovaný i lektorovaný výcvik INTECO je velkým a intenzivním zážitkem, který mohu vřele doporučit všem, kteří mají šanci využít ho v praxi. Tento výcvik má potenciál posunout vás dál, ať už jste byli na jeho začátku kdekoli. Zvláště oceňuji integrativnost koučinkových metod a stylů, která mi umožnila vybrat si vlastní cestu. Paleta využití hýří možnostmi, ať jste v roli pedagoga nebo ředitele školy. Každopádně jde o funkční prevenci proti uvíznutí v zaježděných kolejích nebo zůstávání na povrchu. Rozvíjí a podporuje tvůrčí potenciál, samostatnost, radost z práce a seberozvoj. Při použití dovedností a metod kouče v roli pedagoga ocenili mí student jako největší přínos výrazný pokrok v zefektivnění studijních a čtenářských dovedností, samostatné myšlení a sebeuvědomění. Umění proměny z mentorského na koučovací vztah přináší vítané oboustranné obohacení. V roli ředitelky střední školy bylo zavedení koučovacího stylu do manažerských aktivit přijato pomaleji než u studentů, avšak postupem času i přes počáteční náročnější časovou investici se díky větší samostatnosti, přebírání vyšší míry zodpovědnosti a tím i větší míře svobody stal koučovací styl vítaným oživením a metodou, kterou při možnosti výběru mezi tradičním způsobem řešením a koučovacím postupem volí mí kolegové téměř vždy raději. V obou svých profesních rolích vnímám velký přínos koučovacího výcviku." Mgr. Hana Dvořáková, pedagog a ředitelka Střední odborné školy umělecké a gymnázia, Ostrava